דע מאין באת !!!!????

לעיתים במסגרת ויכוח כזה אן אחר נשמע את המשפט " מה הוא/היא חושב את עצמו "??

מה הוא יותר מוכשר או טוב ממני ???. מה ,אין לי  רגש  ???מה הוא מסתובב כמו טווס??? אפשר לחשוב שיש לו לב אבן…ולצערנו זו מציאות שכיחה .

לעיתים אנו מאבדים את הרגש ולרגע שוכחים שמולנו ניצב אדם  רווי ברגשות וכל מה שעומד מולנו זה הצורך העכשווי שלי ולא תמיד הדברים מובנים ויש הטוענים לא הבינו אותי נכון או יצאו הדברים מהקשרם.

ספרי המוסר הפליגו בעוצמת הכבוד לזולת מול ההתבטלות העצמית המחייבת אדם באשר הוא ומובטח לו שמכאן תבוא גדולתו בפרט כשיבין מה היא תכלית החיים .וכי גדולתו של אדם באה מהמקום הנמוך .

וכל זה מתחיל מהגאווה שהיא השורש לרוב העבירות בין אדם למקום ובין אדם לחברו. הגאווה גורמת לאדם לשנוא,להזיק,לדבר לשון הרע מידה זו נקראת גסות הרוח ומי שיש בו גסות הרוח נקרא תועבה  שנאמר  "תועבת הד'  לב  גבה לב."משלי טז' ח'  אדם זה נחשב כעובד עבודה זרה וכאילו עבר את כל העבירות החמורות .וידוע שגדולי עולם נטרדו [נמחקו /נעלמו /נתכלו מן העולם בשל גסות הרוח והגאווה שהייתה בהם.

חז"ל אף אומרים שאדם עלה לגדולה ינצל זאת לעזרת הזולת ואל ישכח שגלגל חוזר בעולם .יום אתה מלך וחלילה יום אחר למך ולכך יש דוגמאות רבות.

במסכת אבות פרק ג' משנה א' נאמר :

עֲקַבְיָא בֶּן מַהֲלַלְאֵל אוֹמֵר, הִסְתַּכֵּל בִּשְׁלשָׁה דְבָרִים וְאֵין אַתָּה בָא לִידֵי עֲבֵרָה. דַּע, מֵאַיִן בָּאתָ, וּלְאָן אַתָּה הוֹלֵךְ, וְלִפְנֵי מִי אַתָּה עָתִיד לִתֵּן דִּין וְחֶשְׁבּוֹן. מֵאַיִן בָּאתָ, מִטִּפָּה סְרוּחָה, וּלְאָן אַתָּה הוֹלֵךְ, לִמְקוֹם עָפָר רִמָּה וְתוֹלֵעָה. וְלִפְנֵי מִי אַתָּה עָתִיד לִתֵּן דִּין וְחֶשְׁבּוֹן, לִפְנֵי מֶלֶךְ מַלְכֵי הַמְּלָכִים הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא:

אם נדע כל רגע את אחד מ-13 העיקרים שעין צופה ואוזן שומעת וכל מעשיך בספר נכתבים חיינו יהיו אחרים ………………………..

לדאבוננו אנו נתקלים חדשות לבקרים באנשים בכירים בשוק הפרטי והציבורי אשר ניצלו את כוחם ומעמדם לשם סיפוק עצמי ויצרי.

אנשים כאלו שואפים לריאותיהם כח ושיכרון חושים משל היו אדוני העולם .

על יוסף הצדיק נגזר לשבת בבור האסורים 10 שנים אולם כאשר הוא פונה לשר המשקים לאחר שהוא פותר את חלומו ומנבא לי כי יחזור לגדולה בשתי מילים "זכרתני והזכרתני" ועל זה עונה לו הקב"ה מהגוי הזה אתה מבקש חנינה הרי לך עוד שנתיים מאסר אולם אז נאמר ויריצוהו מהבור משמע הגיע שעתו.

רחל אימנו מוותרת על כל גינוני הגאווה ועומדת ביום חופתה חפוית ראש בידעה כי מי שעומדת להינשא לבחיר ליבה היא אחותה לאה ולא רק שהיא לא פוצה פה אלא מעבירה את הסימנים שקיבלה וסיכמה עם יעקב אבינו לאחותה לאה .ואני שואל היש הקרבה גדולה מיזו מישהו מסוגל לחשוב על ויתור כזה גדול.

יש אמרה שמשקפת בעיננו את המהות שכולנו בני אדם שגם ראש הממשלה והמלך הולכים לעשות צרכים כאחר האדם הלוא הם בני אדם בשר ודם.

במשנה כתוב כי ראש ממשלה ונשיא וכל נבחר ציבור ברמה כזו או אחרת אכן "מורמים מעם" כיוון שהם מקבלים החלטות שמשפיעות על גורל העם. ונבחרים מלא אחר מאשר מהקב"ה כולל נשיא ארצות הברית רוסיה ושאר מדינות העולם.

כאשר ראש ממשלה וקבינט בטחוני מכריזים כי יוצאים למלחמה עלינו להבין כי באותו רגע נתון הם מכריזים על גורלות של אנשים וכי יהיו אנשים שישלמו מחיר בחייהם ואף ראינו זאת שלא נידע בתוצאות של החלטות ביטחוניות ומבצעים שצה"ל ביצע ואף ספג לא מעט אבדות.

ענוה וצניעות צריכים להיות נר לרגלנו ההיסטוריה של העולם בכלל ושל עם ישראל בפרט מסקרת אנשי מעמד גבוה שנפלו מתפקידים בכירים לבתי המעצר והכלא והחדשות מסקרות אירועים אלו חדשות לבקרים שוב מעילה שוב שימוש בכח התפקיד ועוד.

בשיא פריחתו של שדרן טלוויזיה מפורסם בתקופת הרייטינג האדיר של תוכניתו ולא נזכיר את שמו התוודה ואמר לא ברור לי מה פתאום אנשים פונים אילי ברחוב בצורה ישירה אני ראוי לכבוד מלכים אני חש כאילו אני מרחף ומורם מעם. על זה נאמר אלוהי הרייטינג והזהב בהקבלה לאלוהי העגל ולא אציין את מעמדו ומצבו הכלכלי כיום

אולם תהילת עולם לא נשארת לתמיד וזה כולל נשיאים ראשי ממשלה קצינים בכירים ועוד.

אדם צריך להבין שיש משגיח לעולם וכי כל מה שקיבלנו אם זה כח ממון ואף בריאות לכל אחד ואחת מאיתנו זה לא דבר מובן מאיליו אם לא נידע לשמור להודות ולהעריך אנו עלולים לאבד הכל ברגע ומלך יכול להפוך ללמך

אסור לו לאדם לקבל דברים כמובן מאיליו תארו לעצמכם שהבוס מודיע לכם כי החליט למנות אתכם כעובדים קבועים עם כל התנאים.

מה תעשו? תגידו אוקי עבדתי בשביל זה קשה עכשיו לא צריך להתאמץ ולעבוד קשה יש לי קביעות אי אפשר לפטר אותי!!!…. ברור שלא. תמו ימי הקביעות וחוסר היכולת לפטר עובדים והכוונה בכל המגזרים ועל זה נאמר מה שזמני יכול להיות קבוע ומה שקבוע בהחלט יכול להיות זמני.

קחו לכם את זה כחומר למחשבה בשבת.

שבת שלום

נחום תמיר נומרולוג

אהבת? שתף עכשיו עם חברים!

קבע/י עכשיו שיחת ייעוץ!

050-4228818​