גלגל חוזר בעולם

שאלו את האדמו"ר הזקן "כיצד מרגיש אדם הנמצא  בחלק התחתון של כדור הארץ "?? [בקוטב הדרומי] ענה :שבכדור אין למעלה או למטה . כולם נמצאים באותו מצב .

לכאורה נשמע תמוהה שהרי אולי בכדור אין למעלה ולמטה . אך עליו אכן ישנם עשירים , ומאידך ישנם עניים .בברזיל ישנם רחובות של עניים מרודים ובצמוד עשירים ובעלי הון . אך האדמו"ר לא טעה .

ישנן סיבות רבות   ומוסרי השכל רבים מדוע עולמנו  כדורי  האחד על מנת  שלא יפסק לימוד  התורה ובזמן שיש חושך כאן במקום אחר אור וניתן ללמוד . והמוסר על מנת שנדע שתמיד אחרי האור יגיע חושך  וההיפך .החכם באדם אומר :

יֵשׁ רָעָה חוֹלָה רָאִיתִי תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ עשֶׁר שָׁמוּר לִבְעָלָיו לְרָעָתוֹ: קהלת ה' יב'.

לפני מספר חודשים קרסה מערכת הבנקאות האמריקאית ואיתה אין ספור : עסקים, בנקים, מפעלים ,ומשפחות שעד לפני רגע  הילכו על שטיחי  משי ופתאום…….. אין להם במה לכסות את גופם . חנה בתפילתה אומרת  הד' מוריש ומעשיר , משפיל אף מרומם. מקים מעפר דל מאשפות ירים אביון .אין טאבו ולא על גרם אחד בכל מערכות חיינו .

ישנם לא מעט אמונות תפלות תמוהות שהרי אמונה תפלה מסגירה את מהותה  מלשון תפל, חסרת טעם ותכלית . אין בה ממשות . כיצד לשמור על נכסים.עובדה שמדירה שינה מעיני אנשים .

ונשאלת השאלה בשביל מה אני צריך את זה אעפ"י שהתשובה ידועה : קיבלתי, הורישו לי , הלך לי קלף וכו' וכו' .

ישנם שיצמידו פרסה של סוס בכניסה לעסק. ישנם שיתלו נעל של תינוק , חמסות בכל צורה וצבע .ועוד. אך התורה התוותה מתכון בדוק, לא תפל ומתועד .

יעקב בברחו מעשו לאחר חלום הסולם המפורסם אומר להד' : בראשית כח' כ'

וַיִּדַּר יַעֲקב נֶדֶר לֵאמר אִם-יִהְיֶה אֱלֹהִים עִמָּדִי …וְנָתַן-לִי לֶחֶם לֶאֱכל וּבֶגֶד לִלְבּש…. וְכל אֲשֶׁר תִּתֶּן-לִי עַשֵּׂר אֲעַשְּׂרֶנּוּ לָךְ:…  וכי זה כל מה שיעקב צריך . וכי זה לא פשוט שאוכלים שותים  ומתלבשים ??מסתבר שלא .לכן יעקב אבינו מעביר לנו מסר שעל מנת לשמור על עושר ועל הקיים עליו לעסוק בחסד וגמילות חסדים .שאם לא מה שהיה למעלה משנה את מיקומו והופך להיות הלמטה וההיפך. ישנם עשירים אך לא מסוגלים להתלבש . ישנם עשירים ולא מסוגלים לאכול .שורש המילה צדקה = צדק משמע שברגע שאעשה צדקה אצדיק את מעמדי ואת המתנה שקיבלתי שהרי כסף מהווה בידי פיקדון .חז"ל קראו לכסף זוזים היות והוא זז מיד ליד ומאחד לשני . ומה שהיה שלך יהיה שלי מחר . ואם אני הייתי זקוק לך היום אתה תזדקק לי מחר . חז"ל אומרים  : " מלח , ממון- חסר "{מלשון חסרון להחסיר } ? כלומר המלח  שתפקידו לשמר ובמקרא דנן את הממון . הוא :  להחסיר מממוני על ידי שאתן צדקה ועל זה נאמר :" אין אדם מעני {מלשון עניות} מהצדקה "   המילה ונתנו מדברת בעד עצמה ……………

אהבת? שתף עכשיו עם חברים!

קבע/י עכשיו שיחת ייעוץ!

050-4228818​