"גירושין בעידן המודרני"

שאלה מטרונה אחת את רבי עקיבא מה עושה אלוקיכם? ענה לה :מזווג זווגים. אמרה לו מה הבעיה גם אני אעשה כך . לקחה אלף נשים ואלף גברים וזיווגה ביניהם . למחרת היו כולם  פצועים וחבולים.כתוב בגמרא "ארבעים יום לפני יצירת העובר במעי אמו מכריזים בשמים בת פלוני  לבן פלוני" כלומר הרבה לפני היווצרות העובר ישנה החלטה בשמים מי יתחתן עם מי . החלטות שמיים אי אפשר להבין או להסביר ככל שנהיה חכמים מחבר בן נשמות בהתאם לגזרתו שלו .ובהתאם לתיקון הנשמה כפי שנגזר עליה אומרים שגבר ואשה הן שתי מהויות שמבחינת הטבע האנושי קשה לחבר ביניהם . ומי שיודע באמת היכן ניתן לגשר זהו הבורא בלבד. אדם יכול לגור בארץ לנסוע לאוסטרליה ולהכיר שם מישהי שמסתבר שגרה כמה רחובות בסמוך לביתו בארץ להתחתן איתה ולהביא ילדים. הבן איש חי הקדוש אומר שהכוונה של "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בתוכו" היא לנפש רוח ונשמה של האדם  היות ובחיצוניות כולם שווים .וזוהי עבודתו של הבורא לחבר בין נשמות. והחיצוניות היא המטעה. המילה גירושין באותיותיה כבר מסגירה את שורש הבעיה בגללה נוצר מצב של ניתוק.גירושין מלשון ריגושין . ברגע שמאבדים את הרגש לצרכיו של בן הזוג והופכים להיות אנוכיים מתקבל המתכון לפירוד ואם נוסיף קצת מספרים וסטטיסטיקה נגלה כי אנו נמצאים במצב של 37% גירושין ואגב מעל ל80% מתוך נתון זה מתגרשים בגלל בגידה או מעורבות רומנטית של אחד מבני הזוג .במספרים מדובר בלמעלה מ32000 זוגות תחלקו בחודשים וימים ותעשו חשבון לבד כמה זוגות מתגרשים בשבוע אחד במדינה ישראל. אהבה משמע הבנה ולא נתינה היות וכולנו נותנים גם למי שלא אוהבים .  לדוגמא מי שיש לו חתול סיאמי או כלב ננסי הוא מעניק לו אין סוף פינוקים ואהבה אפילו מספרה מדי פעם וזה לא על מנת לבנות אתו חיי משפחה ובכל זאת מעניק לו אהבה רבה ועל זה אומרים שגם כלב צריך מזל אבל על זה בפעם אחרת. לכן כשאין הנושא של ההבנה נוצר הניתוק . השורש של המילה גירושין הוא ג.ר.ש ובסדר הפוך  אם תרצו  הוא רגש {זה מה שחסר בכל המובנים ומוביל לגירושין} ואם נרצה אז גם השורש של המילה גשר שכל עוד אינו קיים בין השניים המצב בלתי הפיך. ולא בכדי נוצר המקצוע של מגשרים שתפקידם הוא לגשר . קשה זווגו של אדם נאמר על נישואין שניים היות ויש לשנות את הגזרה { גזרה היא לא מובן שלילי בהכרח} שנגזרה לפני הולדת בני הזוג ומי שיודע יסכים שתמיד בנישואין שנים יהיו געגועים לבעל או האשה הראשונים. לדאבוננו המושג גירושין הפך להיות נחלת הכלל במדינת ישראל ונוצר מצב שאיך שלא נסתכל על הנתון נגלה שהוא נוגע בנו באופן אישי זו יכולה להיות אחותי אחי בת דודה או חלילה ההורים שלי והמספרים רק עולים.

אגב מתוך בדיקה שנעשתה בארץ לגבי הצלחה של זוגות המחליטים להתחתן פעם שניה התגלה כי אחוז ההצלחה בקשרים אלו הוא 50 % ממש ככה רק אחד מכל שני מקרים של זוגיות שניה מצליח לשמור על חיי זוגיות ואלו שהתגרשו בפעם השניה הודו שלמעשה לא הרגישו שום מחויבות בקשרים חדשים והחשש מלהיפרד או להתגרש הפך להיות שולי הנה זה קרה ותכלס לי כלום לא קרה .

אומרים לנו תמיד תקשיבו להורים ולזקנים ובנושאי זוגיות על אחת כמה וכמה ההורים שלנו והסבא והסבתא שחיו בעידן קשה יותר של פרנסה עם צנע וחוסר יכולת ליצור ריגושים והנאות החיים.

ההורים שלי ואני מעיד על עצמי ואין לי ספק גם של חלק גדול מהקוראים העידו כי פעם בשנה במקרה הטוב הם זכו ליהנות מאיזה סוף שבוע במלון (אז קראו לזה בית הבראה)וכמובן בארץ שלא לדבר על בתי קפה מסעדות סרטים נסיעות לחו"ל ועוד. אני עד היום זוכר אירוע משפחתי שכל המשפחה הלכה לראות את הסרט מבצע יונתן בקולנוע שביט עד היום חוויה זו חרוטה בזיכרוני האווירה האנרגיה הריגוש והריחות ובעיקר החיבור המשפחתי בחוויה הזו שצרובה בזיכרוני לטובה עד היום .העידן המודרני אמור לחזק ביננו את הקשר הזוגי והמשפחתי ולאפשר לנו לחוות יותר חוויות זוגיות ומשפחתיות אולם מסתבר שלא מעט אנשים והכוונה לנשים ולגברים לוקחים את הקדמה למקום של מתירנות אם כבר הנאה אז למה לא בכל הרבדים "הרי חיים פעם אחת" לא ככה ..???

ובענין של הקנקן :ישנם לא מעט זוגות שמגיעים ומחליטים לפרק קשר נישואין  ראשוני בגלל איזשהו קליק שנוצר בלי לקבל להבין ולהסכים לגבי ההשלכות העתידיות  ההרסניות מרומנים אקראיים וכבר דיברנו על סיר שאינו מתאים למכסה וההשלכות של זה .

לדאבוני בעבודתי אני פוגש בכל שבוע לא מעט כאלו שמספרים על ריגושים וחוויות ורומנטיות ברמה שאין לתאר לא אחת אני סובר אתם בכלל לא מתאימים ואנשים מפטירים ואומרים אין לך מושג אתה לא מובן מה הולך ביננו וכשאני בוחן ושואל וכמה זמן הקשר קיים הם מחייכים חיוך ילדותי כזה ואומרים ביום שלישי זה יהיה חודש!!!

רק נזכיר שהשורש של המילה קליק וקלקול הוא זהה…

קחו לכם חומר למחשבה לשבת ותזכרו תמיד

"סוף מעשה במחשבה תחילה " והמשפט מדבר בעד עצמו ולא רק בנושאי זוגיות.

שבת שלום

נחום תמיר נומרולוג

אהבת? שתף עכשיו עם חברים!

קבע/י עכשיו שיחת ייעוץ!

050-4228818​