"אל תיקרי בניך אלא בוניך"

שאלתם פעם את עצמכם מי בונה את אישיותנו? אומרים שהאדם תבנית נוף מולדתו . אכן הסביבה בה אני גר מהווה מאפיין לחתך של האישיות שלי . שהרי אדם בוחר באיזו סביבה מתאים לו לחיות . ובהתאם לכך בונה את ביתו . כך זה בעניין הפשט . אך אם נעמיק מעט נראה שמה שמאפיין אותנו זה למעשה הסביבה  הקרובה אלינו יותר והיא  האישה והילדים . חז"ל אומרים שביתו של אדם זו אשתו ומסתמכים על מגילת אסתר בה כתוב על אסתר שהיתה לו למרדכי לבת . ועל זה אמרו אל תאמר לבת אלא לבית אסתר אכן כן. הייתה אישתו של מרדכי.כולנו יודעים שעל מנת לבנות בית יש ענין להתגמש ולוותר וכך אנו בונים כל אחד ומתאימים את אישיותינו לבן או בת הזוג שהרי גבר ואישה הם שתי מהויות והקשר נבנה ע"י ויתור ובניה הדדית ועל זה נאמר בבראשית "על כן יעזוב איש אביו ואימו ודבק באישתו והיו לבשר אחד" . ותהיה גבר משמע תהיה ותרן . ומפרגן . אבל זה לא הכל ישנו עוד מאפיין שמהווה גורם לעיצוב אישיותנו וזה הילדים . מכיוון שהילדים הם חתך מאפיין וגנטי של שני ההורים . הילדים  מהווים מודל לחיקוי של ההורים ולא פעם שמענו תגובה מצד הילד" אבא , או אמא מה אתם רוצים ממני גם אתם עושים אותו הדבר אז אל תבואו אלי בטענות". נכון שכולנו מכירים את זה ?… נו? חז"ל כבר הגדירו זאת במשפט אותו נוהגים לומר כל בוקר לקראת סיום תפילת שחרית " אל תיקרי בניך אלא בוניך". הילדים בונים לנו את האישיות וזאת אם השכלנו. שהרי לאחר תגובה כזו של ילד  ההורים מכנסים את צוות ההנהגה שמורכב משניהם ומסיקים מסקנות ובהתאם לזה מעצבים אישיות משופרת לעצמם .שהרי על זה אמר החכם באדם" בן חכם ישמח אב" אם הילד מוצלח אז האבא קוטף את הפירות . ואם חלילה ההיפך . אז ההמשך הוא " ובן כסיל תוגת אימו" שהרי האמא אמונה על החינוך ואם חלילה משהו קורס נשאלת השאלה . טוב נו? מי זו האמא שלו ?.  מכאן רואים כמה חשוב חינוך הילדים וכמה חשוב הקשר היום יומי בפרט היום עם כל מה שקורה סביבנו בעניין  החינוך בעידן ההייטק . ומה שמתרחש בכותלי בית הספר ובעולם האינטרנט והרשתותו החברתיות . כשמאידך החינוך של ההורים מול הילדים והקשר ביניהם הוא או בשלט רחוק או דרך כרטיס האשראי . ונשאלת השאלה איזה בנין אנחנו רוצים להקים .

וזה שהכל מתחיל ונגמר בחינוך מהבית ומהגיל הרך לא צריך להרחיב. אז להזכיר לכם כי בבחירות לרשויות המקומיות הצהירו ראשי הערים חינוך קודם לכל ובמקום הראשון.

אגב גם המדינה שמה את החינוך היום בקו ישר עם בריאות וביטחון  וזה לא בכדי.

הילדים הם דור ההמשך ויקבעו את עתידה של המדינה "וכמו שניתן כך נקבל" ואת זה כבר אמר ראש הממשלה.

ההתעסקות שלנו סביב הילדים היא בלתי פוסקת ויומיומית שכן את הדבר הכי חשוב בחיים מה לעשות צריך לטפח לחנך ולשמור בכל מאודנו.

לא מזמן אמר לי חבר בהלצה אין מה לעשות חייבים לפנק את הילדים הם יחליטו בעתיד לאיזה בית אבות לשלוח אותנו ולכן גם המושג "אל תשליכני לעת זקנה " קשור לנו ולילדים שלנו ולדורות הבאים אבל על זה בפעם אחרת.

אנחנו מעניקים לילדים שלנו תכונות מהיום שהם נולדים דרך הענקת שם ותכונות מרעיפים אהבה מתנות מותרות ומה לא .

מתענגים על כל הישג תעודת הצטיינות מאושרים בברית המילה בבר או בת המצווה ולא נדבר על השמחה של לחתן בן או בת ולזכות בנכדים ונינים.

חשוב שנמשיך להעניק ערכים אלו ולשים את החינוך בראש סדר העדיפות.

אגב שתדעו שהמושג גנטיקה צבע לאום או מדינה לא קשור לחינוך ואפשר לקחת ילד מאפריקה או מכל מדינת עולם שלישי אחרת מה שכבר נעשה ע"י סלבריטאים בינלאומיים

ולהוכיח כי היכולת שלהם ללמוד ולהתפתח לא שונה מאף ילד אחר בעולם.

אז סיכמנו

הכל מתחיל ונגמר באהבה ערכים ובעיקר חינוך.

שבת שלום ומבורכת

נחום תמיר נומרולוג

050-4228818

אהבת? שתף עכשיו עם חברים!

קבע/י עכשיו שיחת ייעוץ!

050-4228818​