האם מותר לקרוא לילדים על שמות של נפטרים

ישנה דעה הגורסת כי קריאת שם של תינוק על שם אדם שנפטר מביאה כבוד לנפטר וממשיכה את המורשת והתכונות שלו. ועל אותו משקל גם תכונות של הסנדק לנימול

(אבל על זה בפעם אחרת)

ישנם אנשים שקוראים לילדיהם על שם הוריהם בעודם  בחיים דבר המקובל בעדות  מסוימות. וישנם כאלו שקוראים בשמות ההורים לאחר  שנפטרו מה שיותר שכיח ומקובל, ומאותה סיבה שיש בה הנצחה וכבוד.(מקובל יותר בעדות מסוימות, אני עצמי קרוי על שם סבי ואחותי על שם סבתי)

כמו שאמר לי מישהו-אני קורא לילד שלי ונזכר גם באבי, ועל כך נדבר בהמשך.

הרבה אנשים שואלים האם הדבר מותר או אסור .ובכן אין סברה חד משמעית לגבי הנושא וכי תהליך קריאת שמות של ילדים על שמות נפטרים הוא בגדר רשות נתונה.

הנומרולוגיה ממליצה ומסייעת ,לנו להבין את פשר מהות השמות ומאפשרת לנו לקבל את ההחלטות הנכונות לנו. כי קשה לקרא לילדה בשמות כמו זלדה ,סעידה ,או נעימה כשמות ראשוניים כיוון שהיו שייכים לסבתא אבל בחוץ לארץ.

השם שלנו מהווה עבורנו כלי להגשמת הייעוד שלנו בחיים, כאשר תאריך הלידה שלנו הוא קבוע ובלתי ניתן לשינוי.החיבור בגימטרייה של אותיות של השם וחיבורם בגימטרייה לשם האימא או שם האבא יוצר מעין דרך עבודה או דרך מהות להמשך דרכנו בתחומי עיסוק או זוגיות בצורת עיצוב האופי שלנו או התנהגותנו.(כך שלשם האדם יש משמעות די חזקה למהות חיינו)

יש המכנים זאת בנומרולוגיה ראש דרקון, וזנב דרקון הקבליים שבנומרולוגיים מכנים זאת גם כייעוד או תיקון.

קריאת שם של ילד על שם אדם שנפטר תלויה ברובה גם באופן שאותו אדם הלך לעולמו

ישנם אנשים שנפטרים בערוב ימיהם ובגיל מאוחר יחסית וניכר כי חיו את חייהם בצורה טובה, וכי גם הספיקו לעשות דברים רבים כמו עבודות ועיסוקים התחתנו והקימו בית וכן ילדו ילדים דאגו לדור המשך ואף הגשימו את עצמם.

דרך אגב ערוב ימים לפי הקבלה זה מינימום גיל 66 על פי הפסוק במשנה בן 70 לזקנה.

לעומתם ישנם המקרים המצערים יותר שבם אנשים נפטרים בדמי חייהם שלא נדע בתאונות דרכים , כחיילים בצבא,  ממחלה ,פיגוע טרור או כל מקרה טרגי אחר.

כאשר אדם נפטר בערוב חייו, ורוצים לקרוא שם של ילד על שם נפטר , הדבר אפשרי אולם מומלץ שלא לקרוא לילד בשם זה לפני זמן מינימאלי של שנה מיום פטירת האדם.

(וזאת על מנת לאפשר לנשמה למצוא את מקומה). 

סברה ברורה בנושא היא לא לקרוא בסביבת המשפחה בשם של תינוק על שם אדם שהתאבד במשפחה מכל סיבה, וזאת כדי למנוע אנרגיה של נשמה טועה וכדי למנוע השנות של אותה תופעה .

במקרים של אירועים טרגיים , לא הכי מומלץ לקרוא לילד על שם אדם שנפטר וזו מהסיבה כי אנשים אלו לא הספיקו לעשות את ייעודם בחיים וחייהם נקטפו בדמי חייהם.

נשמתם מרגישה שהיא צריכה עוד להספיק לעשות דברים בעולם והיא מנסה לחזור במהירות בכל דרך אפשרית.

ויש לו מעט דוגמאות בנושא .אחת הבולטות קשורה לאסון המסוקים שאירע מעל היישוב "שאר יישוב" בצפון ושם גילו כי שלושה חיילים היו קרויים על שמות הדודים שלהם שנהרגו בגילאים צעירים במלחמת יום הכיפורים והם היו קרויים על שמם.

במידה ובכל זאת מעוניינים לקרוא לאדם על שם נפטר גם מסיבה זו מומלץ להמתין שנה לפחות מהסיבה שציינתי קודם.

אם שם האדם שנפטר בדמי חייו או שלא עברה שנה מאז פטירתו הוא שם מהקבלה כמו יצחק , יעקב, יוסף , משה ועוד ראוי להזכיר בשקט את דמותו של אותו צדיק

למשל ייקרא שמו יוסף ושתעמוד לו זכותו של יוסף הצדיק "בן פורת יוסף בן פורת עלי עין, או יעקב תעמוד לו זכותו של יעקב אבינו וכן הלאה .

ישנה אפשרות של משחק באותיות השם וכאן ישנה משמעות לאופן ההגייה או האם מבינים שהשם נגזר משם האדם כמו השם  מאיר ושימוש בשם מאור ומקרה זה מקל ומאזן יותר את השם והכוונה לשם של אדם שנפטר בגיל צעיר .

כאשר קוראים לילד בשם נפטר כשם שני זה מומלץ יותר שכן ברוב המקרים שם זה אינו פעיל ולא מקבל משמעות מאגית והשם הראשון שבו קוראים לאדם הוא המשמעותי.

יש בזה הגיון כיוון שהאנרגיה המועברת לאדם היא בשם שמכנים אותו אנשים ביומיום.

מומלץ להיעזר בנומרולוג קבלי או ברב לפני קבלת החלטה כזו-יש בה המון אחריות.

ניתן לפנות אילי לייעוץ בקריאת שמות לתינוקות ללא עלות כספית.

מאחל לכם –המון בריאות ואריכות ימים.

נחום תמיר

נומרולוג מומחה  

אהבת? שתף עכשיו עם חברים!

קבע/י עכשיו שיחת ייעוץ!

050-4228818​